English

مدیر کل اموال تملیکی گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی حراج خرده فروشی برخط کالا برای خانوارها در دهه فجر

مدیر کل اموال تملیکی گیلان از راه‌اندازی دومین مرحله حراج خرده فروشی برخط کالاهای قاچاق برای خانوارها در دهه فجر امسال خبر داد.

راه‌اندازی حراج خرده فروشی برخط کالا برای خانوارها در دهه فجر
به گزارش خبرنگار گیلان خبرگزاری موج

، احمدرضا موقری خمامی، مدیر کل اموال تملیکی گیلان، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج با تبریک ایام الله دهه فجر و نزدیک شدن به انتخابات ۱۱ اسفند، روز سرنوشت ساز برای ملت ایران، بر حضور پرشکوه و مشارکت حداکثری مردم گیلان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری، نگهداری و تعیین تکلیف کالاهایی که به موجب قانون به تملک دولت درآمده است، از جمله فعالیت های اداره مذکور می باشد؛ افزود: این موارد از جمله وظایف اداره کل اموال تملیکی گیلان است و این اداره کل از مجموعه دستگاه‌های تابع وزارت اقتصاد و دارایی می‌باشد.

وی با بیان اینکه از ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ توفیق خدمتگزاری در اداره اموال تملیکی گیلان را عهده‌دار شده است؛ ادامه داد: آمار عملکرد این اداره از تاریخ یکم فروردین1401 تا  20 فروردین1402 نسبت به سال گذشته به شرح زیر می‌باشد.

موقری خمامی، رشد فروش این اداره را ۱۱۰ درصد پیشرفت نسبت به سال گذشته اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، در مدت زمان اعلام شده، ۶۶۱ میلیارد ریال فروش داشتیم در حالی که در سال 1402 این مبلغ به یک هزار و 387 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات موثر در بازه زمانی مذکور خاطر نشان کرد: راه‌اندازی دستگاه لیبل زن در انبار لولمان و اخذ شناسه کالاهای قاچاق موجود در انبار از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

به گفته ی وی، با وجود دستگاه لیبل زن، کلیه اموال موجود در انبارهای اداره کل اموال تملیکی استان دارای شناسه می‌شوند و چنانچه به دست مصرف کننده برسد به دلیل دارا بودن شناسه قابلیت رهگیری نیز پیدا می‌کنند.

مدیر کل اموال تملیکی گیلان، تعیین تکلیف ۶۲ دستگاه انواع خودروهای قاچاق و متروکه را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد و گفت: این خودروها از سال‌های گذشته در انبارهای گمرک و اداره کل اموال تملیکی دپو شده بود و با تعیین تکلیف این خودروها ۸۶۰ میلیارد ریال فروش داشتیم و توانستیم رتبه چهارم فروش خودروها را در سراسر کشور در این راستا کسب نماییم.

وی به کسب رتبه دهم بر اساس فروش ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به مبلغ یکهزار و ۳۴۷ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۵۸۳ تن کالاهای رسوبی که از سنوات گذشته در قالب ۳۹ پرونده متروکه وجود داشت نیز در یک اقدام جهادی طی بازه زمانی یک هفته‌ای از ۲۸ خرداد ۴۰۲ تا ۶ تیر ۴۰۲ در گمرکات استان به ارزش یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

این مسئول از تعیین تکلیف ۱۶۶ فقره پرونده کالاهای متروکه در بازه زمانی یکم فروردین ۴۰۲ تا 20 دی ۴۰۲ در مقایسه با بازه زمانی مدت مشابه در سال گذشته که شامل ۶۶ پرونده بود خبر داد و افزود: در این راستا از رشد ۱۵۲ درصدی برخوردار شدیم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در اداره کل اموال تملیکی گیلان تصریح کرد: برای ۶۴ دستگاه انواع موتور سیکلت نیز که از سال ۱۳۹۸ در انتظار کارشناسی و اخذ مجوز  از ادارات استاندارد و محیط زیست به منظور طرح در مزایده‌های فوق العاده بود نیز تعیین تکلیف شد و مزایده ان در پایان امسال برگزار خواهد شد.

مدیرکل اموال تملیکی گیلان ادامه داد: انجام اقدامات اولیه با درخواست از استاندار و انجام اقدام جهت بازدید از ماینرهای که از سال ۱۳۹۷ توسط نماینده شرکت بازرسی حسب دستور ابلاغی وجود داشت؛ انجام شد نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی در اختیار قرار گرفتن محوطه ۱۰ هزار متر مربعی با انبار مسقف ۶۰۰ متری در شهرستان بندر انزلی را از دیگر تلاش‌های صورت گرفته در اداره مذکور عنوان کرد که از طریق مدیریت کل اموال تملیکی و استاندار محترم و مدیرکل محترم دارایی استان گیلان جهت انبار کالاهای متروکه و انبار کالاهای قاچاق در غرب استان انجام شده است.

موقری خمامی، انجام اقدامات اولیه جهت در اختیار قرار گرفتن 5 هزار مترمربع زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و پیگیری جهت اقدامات بعدی از طریق استانداری گیلان را از دیگر اقدامات این اداره کل خواند و گفت: این‌ها تنها بخشی از کارهای انجام شده در این اداره است.

مدیر کل اموال تملیکی گیلان از راه‌اندازی حراج خرده فروشی کالاهای قاچاق به صورت برخط برای نخستین بار در گیلان در دی ماه سال جاری با طرح ۱۸ ردیف کالا در سامانه فروش خبر داد و گفت این حراج برای خانوارها برگزار شد و در این حراج خرده فروشی منع مداخله کارمندان دولت وجود ندارد و همه کارمندان و همه افراد حقیقی و شهروندان می‌توانند در این طرح شرکت کرده و کالاهای مورد نظر خود را به صورت یک عدد یک عدد که برای متقاضیان تدارک دیده شده است؛ خریداری کنند.

وی با اشاره به برگزاری دومین مرحله حراج خرده فروشی بخط ویژه خانوارها در دهه فجر تصریح کرد: در طول سال اگر بتوانیم هر زمان مجوز کالاها را بگیریم می‌توانیم حراج برگزار کنیم و محدودیت زمانی برای برگزاری آن نخواهیم داشت.

وی همچنین یادآور شد: در حراج خرده فروشی یا همان حراج عمومی که به صورت الکترونیکی از طریق سامانه حراج در بستر قانونی انجام می شود، کالاهای خارجی مانند قهوه ساز، آبمیوه‌گیری، ساندویچ ساز، سشوار، کولر  و... به صورت تک تک برای فروش قرار داده خواهد شد که افراد باید با مراجعه به سامانه دولت که هر ماه برگزار می‌شود  با داشتن توکن یا امضای الکتریکی در مزایده اموال تملیکی شرکت کنند.

موقری خمامی همچنین درباره تعداد ۸۷ فقره پرونده قاچاق مواد سریع الفساد نیز تصریح کرد:این پرونده ها بعضاً از سال ۱۳۸۶ از سوی شعبه تعزیرات حکومتی استان گیلان قرار عدم صلاحیت رسیدگی به دادگاه‌ها و دادسراهای استان ارجاع شده بودکه با پیگیری های انجام شدهاز سوی دادستان محنرم گیلاندستور انهدام آنها از معاون دادستان گیلان اخذ و کالاها  در عملیات انهدام ۰۲۰۸ در آبان ماه سال جاری منهدم شد که بخشی از این کالاها نوشیدنی‌های انرژی‌زا و لوازم آرایشی و بهداشتی بود که وزارت بهداشت صلاحیت مصرف انسانی آنها را رد کرده بود.

وی ادامه داد: ردیف بعدی اقدامات، رسیدگی به تعداد ۳۸ فقره پرونده قاچاق سریع الفساد از سوی شعب تعزیرات حکومتی که قرار عدم صلاحیت رسیدگی به دادگاه‌ها و استاد سراهای استان ارجاع داده شده بود با پیگیری‌های به عمل آمده دستور انهدام آنها نیز صادر شد که در ۲۵ بهمن روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر این ۳۸ فقره پرونده مذکور پرونده‌های دیگری نیز وجود دارد که به دلیل عدم صلاحیت مصرف انسانی توسط معاونت غذا و دارو مصرف انسانی آنها رد شده است، اظهار کرد: این ۳۸ فقره قسمتی از آن پرونده‌ها بوده و این پرونده‌ها از سال‌های گذشته بر زمین مانده بود که با پیگیری‌های ما دستور انهدام آنها اخذ و صادر شد.

وی در مورد ۶۲ خودرو تعیین تکلیف شده نیز یادآور شد: خودروهای باقیمانده عمدتاً از برندهای کیاف بنزف هیونداف پورشه بود و در حال حاضر ۳۹ دستگاه خودرو در انبارهای استان موجود است که دو دستگاه دارای رای قطعی و در شرف اخذ مجوز استاندارد و محیط زیست جهت ارائه در مزایده هستند.

موقری خمامی ادامه داد: تعداد ۳۷ خودرو دارای فاقد رای قطعی می‌باشد که در انبارهای انزلی گمرک و انبار لولمان موجود است.

وی با بیان اینکه برای خرید از سایت مزایده دولت افراد و خریداران باید توکن یا امضای الکترونیکی داشته باشند به افراد قاچاقچی توصیه کرد؛ قاچاقچیان به خاطر حمایت از تولیدات داخلی از چهارچوب دولت استفاده کنند تا گرفتار جرایم سفت و سخت نشوند. موقری در پایان با بیان اینکه برای شناساندن فعالیت اداره کل اموال تملیکی نیازمند پای کار بودن رسانه‌ها هستیم؛ از رسانه‌ها خواست تا عملکرد این اداره را به مردم بشناسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه