English

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کرمانشاه:

راهبرد اصلی مدیریت بحران پیشگیری و تقویت و بالابردن آمادگی برای مقابله با بحران ها است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور راهبرد اصلی این نهاد را پیشگیری و تقویت و بالابردن آمادگی برای مقابله با بحران ها دانست .

راهبرد اصلی مدیریت بحران پیشگیری و تقویت و بالابردن آمادگی برای مقابله با بحران ها است
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، محمد حسن نامی در حاشیه سفر به سرپل ذهاب و بازدید از ساختمان های ادارات تخریبی این شهرستان در جمع خبرنگاران، افزود: سفر امروز به منظور بررسی طرح های پیشگیری در مخاطرات محیطی و سوانح انسان ساخت انجام شده است.

وی اظهار کرد: ظرف ۲ سال اخیر با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری، رییس جمهور و وزیر کشور هرکجا مخاطره ای رخ داد، زودتر از سازمان مدیریت بحران آنجا حضور پیدا کردند و این نشان دهنده اهمیت بحث پیشگیری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به چند سیل اخیر برخی مناطق کشورمان و حجم بسیار بالای بارندگی ها، گفت: این برای ما مهم است که در جریان این سیل ها حتی یک نفر تلفات نداشته ایم اگرچه تخریب داشته ایم اما تخریب قابل جبران است.

او ادامه داد: این برای ما مهم است که در مخاطرات طبیعی حتی جان یک انسان آسیب نبیند و در مقایسه با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان توانسته ایم در این باره موفق عمل کنیم که مرهون تلاش مدیران مشمول ماده ۲ قانون مدیریت بحران بوده چون وقتی صحبت از مدیریت بحران است همه دستگاه ها، سازمان ها و نهادهایی که تحت فرمان رهبری هستند را شامل می شود.

او افزود: تلاش ما این است با کار بیشتر در حوزه پیشگیری ومقاومت حفاظت و حراست را از جان و مال مردم را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به ادارات آسیب دیده از زلزله سال ۹۶ شهرستان سرپل ذهاب گفت: ما نباید به ادارات دولتی پولی به عنوان خسارت دهیم اما در خصوص سرپل ذهاب باید نگاه ویژه ای داشته باشیم چون مربوط به قبل است و ما به ادارات و مراکز دولتی و مساجد با این صورت نگاه کنیم که این مراکز مورد مراجعه مردم هستند وبا تکمیل شدن آن ها مردم‌می توانند خواسته هایشان را از این ادارات تسریع بخشند، از این رو طی گزارشی به صورت ویژه موارد جمع بندی و به رییس جمهور تقدیم خواهد شد.

او گفت: رییس جمهور بیش از دیگران به پیگیری امور نیمه کاره تاکید دارند و معتقدند که هرکاری می کنیم باید کفه خدمت به مردم را سنگین تر ببینیم .

او همچنین از تلاش سازمان مدیریت بحران کشور بر بیمه کردن اموال سازمان های دولتی خبرداد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه معاون عمرانی استانداری و فرماندار سرپل ذهاب، عصر امروز جمعه در شهرستان سرپل ذهاب حضور یافت و از برخی ساختمان مدارس، مساجد، ادارت و ساختمان کتابخانه های عمومی شهرستان که در اثر زلزله ۲۱ آبانماه ۹۶ تخریب ۱۰۰ در صدی شده اند، بازدید میدانی بعمل آوردند.

نامی در بدو ورود به سرپل ذهاب به همراه فرماندار این شهرستان و مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه و جمعی از مدیران در منزل یکی از خانواده های شهدای سرپل ذهاب حضور یافت که در این دیداربا تاکید بر تکریم خانواده‌های شهدا، گفت: پیشرفت و عظمت امروز جامعه مرهون تلاش و از خودگذشتگی‌های شهدا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه