English

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

افزایش قیمت اینترنت خلاف برنامه هفتم است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وقتی دولت این اجازه را می‌دهد که دستگاه‌های خدمات‌رسان این افزایش قیمت را اعمال کنند، عملا خلاف برنامه هفتم توسعه عمل کرده‌اند؛ چرا که در برنامه هفتم توسعه رویکرد نمایندگان عدم افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات بوده است.

افزایش قیمت اینترنت خلاف برنامه هفتم است

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به پیگیری مجلس درباره افزایش اینترنت، اظهار داشت: استفاده از اینترنت در کشور شامل بخش‌های مهم و تاثیرگذاری همچون کسب‌و‌کار و آموزش می‌شود؛ بنابراین افزایش قیمت در این حوزه باید با در نظر گرفتن فشار بر کسب‌ و‌کار و مسائلی از این دست باشد.

وی ادامه داد: وقتی دولت این اجازه را می‌دهد که دستگاه‌های خدمات‌رسان این افزایش قیمت را اعمال کنند، عملا خلاف برنامه هفتم توسعه عمل کرده‌اند؛ چرا که در برنامه هفتم توسعه رویکرد نمایندگان عدم افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: استفاده از فیلترشکن در کشور هزینه دیگری را بر مردم تحمیل کرده است و طی ماه‌های گذشته نیز شاهد افت کیفیت اینترنت بوده‌ایم. در این شرایط سوال این است، چطور برای ارائه خدمتی که طی ماه گذشته با افت همراه بوده، افزایش قیمت اعمال شده است.

یوسفی افزود: نهادهای نظارتی باید محکم در برابر این اقدام ایستادگی کنند و با توجه به اینکه مجلس در حال پیگیری این موضوع است، از وزارت ارتباطات حتما توضیح خواهیم خواست.

وی با بیان اینکه انتظار داریم اینترنت برای حوزه آموزش رایگان باشد، گفت: متاسفانه نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده بلکه شاهد افزایش قیمت اینترنت نیز بوده‌ایم. وی تاکید کرد: قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم، اگر قرار است افزایش قیمتی در حوزه اینترنت رخ دهد حتما باید در قانون مجلس و در بودجه ۱۴۰۳ قید شود.

یوسفی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، افزایش قیمت اینترنت در  برخی اپراتورها بیشتر از ۳۴ درصد بوده است، بنابراین قطعا باید با این افزایش قیمت خودسرانه برخورد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه