English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شهروند شرکتی مسئولیت پذیر برای خلق آینده ای بهتر

سازمانها، بنگاههای اقتصادی، واحدهای تولیدی و ... ما به ازای کسب منافع اقتصادی موظف به ایفا مسئولیتهایی در قبال آحاد جامعه هستند.

شهروند شرکتی مسئولیت پذیر برای خلق آینده ای بهتر
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، راه اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی ، تجاری و در یک کلام بنگاههای اقتصادی بدون تردید با هدف کسب منافع و درآمد برای صاحبان این واحدها و البته ایجاد فرصتهای شغلی برای عموم جامعه است.

راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی می تواند به ایجادارزش افزوده برای مواد خام، خلق فرصتهای شغلی جدید، کسب درآمدارزی از طریق صادرات ، افزایش قدرت رقابت پذیری و حفظ سهم بازار برای واحدهای تولیدی منجر شود که تمامی این مولفه ها در تحقق رشد و توسعه اقتصادی موثر است.

نکته حائز اهمیت در تحقق رشد و توسعه به واسطه تولید این است که امکان بروز پاره ای مشکلات زیست محیطی، استفاده بیشتر از منابع طبیعی برای مانایی یک تولید خاص و ... همواره وجود دارد. 

با توجه به اینکه تمامی مردم حق استفاده یکسان از منابع و دسترسی برابر به منافع را دارند بنابراین لازم است تا سودهای حاصل از ایجاد واحدهای تولیدی -صنعتی و راه اندازی بنگاههای اقتصادی در جامعه توزیع شود تا منافع حاصل از استفاده از منابع طبیعی در میان مردم توزیع شود.

از دیگر نکات قابل توجه این است که بنگاههای اقتصادی و صنعتی سهم بیشتری در استفاده از زیرساختها و خدمات موجود داشته باشند. با توجه به موارد مذکور صاحبان بنگاههای اقتصادی و واحدهای تولیدی - صنعتی باید در ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی نسبت به عموم جامعه بیش از پیش وارد عمل شوند تا از منابع درآمدی حاصل شده از یک سود عموم مردم در منافع حاصل شده سهیم شوند و از سوی دیگر با بخشی از منافع حاصل شده نسبت به تکمیل و ترمیم زیرساخت‌ها اقدام شود.

فولاد مبارکه اصفهان نیز به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی-صنعتی تلاش کرده  است تا به وظیفه خود در قبال جامعه عمل نماید که بخشی از این امر در قالب ایجاد خدمات رفاهی، بهداشتی،فرهنگی و ... است.البته این شرکت پیش از ورود به عرصه تلاش کرده است تا با اقدامی اثرگذارتر نسبت به اجرای مسئولیت اجتماعی خود گام بردارد و آن هم ایجاد فرصت های شغلی جدید و صیانت از مشاغل موجود است.

بدون تردید ایجاد اشتغال یکی ازاثربخش ترین اقداماتی است که هر واحد تولیدی-صنعتی برای جامه عمل پوشاندن به وظیفه اش در قبال جامعه انجام می دهد.هر چند ایجاد فرصت شغلی یک اقدام اقتصادی محسوب می شود اما بیکاری اثرات مخرب اجتماعی-فرهنگی و ... را همواره به دنبال داشته است بنابراین فولاد مبارکه با ایجاد وصیانت از مشاغل اقدام موثری را در مقابل جامعه انجام می دهد.

ناگفته نماند که این شرکت علاوه بر اشتغالزایی اقدامات موثر دیگری در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است که از آن جمله می توان به مشارکت در توسعه زیرساخت‌های عمرانی منطقه‌ای و استانی مانند مشارکت در طرح جامع متروی اصفهان، مشارکت در تکمیل ورزشگاه 70 هزار نفری نقش جهان، اشتغال‌زایی و ایجاد تحرک در کسب و کارهای منطقه‌ای، ایجاد نشاط در جامعه و ترویج فرهنگ ورزش و تلاش در جهت سلامت و ورزش جامعه با حمایت از باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان و مشارکت در ساخت باشگاه کارگران شهرستان مبارکه، کمک به ساخت و نوسازی مدارس و مراکز آموزشی در منطقه و استان، مشارکت در تکمیل بیمارستان‌ها و ارتقای سطح بهداشت منطقه و استان، ساخت پایگاه هلال احمر در سه راهی مبارکه در مسیر اصفهان - شیراز برای مسافرین این مسیر، مشارکت در نوسازی اورژانس بیمارستان محمد رسول الله شهرستان مبارکه، مشارکت در توسعه فضاهای فرهنگی مذهبی مانند ساخت و تکمیل مصلای بزرگ اصفهان، ترویج فرهنگ و هنر و پشتیبانی از اعتلای آنها مانند حمایت از جشنواره بین المللی فیلم رشد، حمایت از سازمان‌های مردم‌ نهاد، عام المنفعه و خیریه و مشارکت در امور خیریه مانند مشارکت در جشن گلریزان (آزادی زندانیان دیه جرائم غیر عمد) و کمک به موسسه خیریه قائم الرضا جهت بازسازی مرکز توانبخشی معلولین، حمایت از نخبگان و توسعه علمی جامعه مانند حمایت از جشنواره دانش آموزی جابرابن حیان، همکاری در پایه‌گذاری انجمن فناوری در اصفهان و همکاری با بیش از 90 مجمع علمی و تحقیقاتی کشوری و استانی، پرداخت به موقع مالیات و عوارض‌ها هر ساله حدود 7000 میلیارد ریال، پذیرش هر ساله بیش از 700 کارآموز در سطوح مختلف تحصیلی، تهیه و تدوین محتوا برای کتاب‌های درسی و پیک‌های دانش آموزی و ... اشاره کرد.

فولاد مبارکه تمام توان خود به کار بسته تا بتواند در قبال جامعه به مسئولیت خود عمل کند و این موضوع همواره سرلوحه این مجموعه تولیدی-صنعتی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه