English

مدیر گروه بیوانفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :

۲۲ درصد از بزرگسالان در ایران مبتلا به بیماری پرفشاری خون هستند

مدیر گروه بیوانفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:تخمین زده می شود حدود 22 درصد از بزرگسالان در ایران مبتلا به بیماری پرفشاری خون باشند.

 22 درصد از بزرگسالان در ایران مبتلا به بیماری پرفشاری خون هستند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سید احمد واعظ در جمع خبرنگاران بیان کرد:نتایج این مطالعه بزرگ که حاصل همکاری‌های وسیع بین‌المللی توسط 147 پژوهشگر از 100 مرکز معتبر علمی جهان در کشورهای گوناگون بوده و بیش از چهارسال به طول انجامیده، در معتبرترین مجله تحقیقات حوزه ژنتیک به نام Nature Genetics منتشر شده است.

وی گفت:اکنون سهم قابل توجهی از عوامل ژنتیک فشار خون را آشکار کرده‌ایم. ما با محاسبه نمرات خطر ژنتیکی پرفشاری خون در افراد، شناسایی و طبقه‌بندی اولیه افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را بهبود می‌بخشیم.

واعظ افزود: این بیماری اغلب بصورت خانوادگی دیده می‌شود، به این معنی که در کنار عوامل محیطی مانند رژیم غذایی پر نمک، کم‌تحرکی، سیگار کشیدن و استرس، عوامل ژنتیکی نقش قابل توجهی در بروز و شدت آن ایفا می کنند.

 مدیر گروه بیوانفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:هنگامی که فشار خون به طور مداوم بالاتر از حد نرمال باشد، می تواند به قلب و عروق خونی در سراسر بدن آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، کلیوی، سکته مغزی و سایر بیماری‌ها را در فرد افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه