English

در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح شد:

امروز بازدید از بناها و محوطه های تاریخی رایگان است

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی میراث فرهنگی گفت: امروز به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، بازدید از بناها و محوطه های تاریخی رایگان است.

امروز بازدید از بناها و محوطه های تاریخی رایگان است

فاطمه داوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهار داشت: همه ساله، روز 18 آوریل (30 فروردین) از سوی شورای بین المللی بناها و محوطه های تاریخی ( ایکوموس) به عنوان «روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی» گرامی داشته می شود.

وی افزود: در این دولت  موضوع حفظ و توسعه آثار  تاریخی در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد به نحو مطلوبی این مهم انجام شود.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی میراث فرهنگی  با بیان اینکه در این راستا برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است، بیان کرد: این برنامه ها با تاکید بر تمرکز زدایی از پایتخت تدوین شده و شامل برنامه های ویژه استانی است.

داوری به اجرای  نشست‌های تخصصی در بناهای معروف، مشهور و پر مخاطب برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این نشست‌های تخصصی ۱۵مورد بوده و از جمله شهر و استانهای برگزاری این نشست‌ها می‌توان به یزد، ری، شوشتر، فارس و سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

وی گفت: این نشست‌ها از ۲۸فروردین آغاز و تا ۳۰ فروردین ادامه خواهد داشت که موضوع قالب در این نشست ها بحران طبیعی و تعارضات اجتماعی در میراث فرهنگی کشور است.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی میراث فرهنگی با اشاره به اینکه فعالان و کنشگران بناها و محوطه های تاریخی بعنوان بازوان قوی میراث در مدیریت این حوزه هستند، عنوان کرد: در این راستا در این ایام طی مراسمی با حضور وزیر  از افراد شاخص فعال در این حوزه تقدیر می شود.

داوری با اشاره به برگزاری سمینار بین المللی  تاثیر بحران های طبیعی بر بناهای تاریخی، افزود: یکی از عوامل تهدید کننده بناهای تاریخی، بلایای طبیعی است از آن جهت برگزاری سمینار با این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های دیگری نیست برای این روز تدارک دیده شده است، گفت: از جمله آن می‌توان به نشست سراسری اعضای شوراهای فنی استان‌ها نشست دانش سنتی کاهش و آمادگی در برابر بحران ها، پیش رویداذ کنگره معماری و شهرسازی از منظر میراث فرهنگی اشاره کرد.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی میراث فرهنگی گفت: امروز به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، بازدید از بناها و محوطه های تاریخی رایگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه