English

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در صحن مجلس:

استان‌ها و مناطق محروم باید در «جداول بودجه» بصورت ویژه دیده شوند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با تاکید بر اینکه در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق، به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده است.

استان‌ها و مناطق محروم باید در «جداول بودجه» بصورت ویژه دیده شوند
به گزارش خبرگزاری موج

، رحیم زارع در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را بازگرداندیم، همچنین مالیات در برخی از استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

زارع ادامه داد: برای اولین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند و این تجربه اول است. با توجه به اینکه سقف منابع بسته شده است، ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم که نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است و رشد خوبی در این بخش اعمال شد.

وی گفت: همچنین اعتباراتی برای حوزه فرهنگ پیش‌بینی شد و برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اعتباراتی آمده است. به بخش ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفته است تا ترمیم حقوق برای خدمتگزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای انجام شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ تاکید کرد: در حوزه سلامت پیشنهادات کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی و همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه